Co to są pętle?
Pętla – jedna z trzech podstawowych konstrukcji programowania strukturalnego (obok instrukcji warunkowej i instrukcji wyboru). Umożliwia cykliczne wykonywanie ciągu instrukcji określoną liczbę razy, do momentu zajścia pewnych warunków, dla każdego elementu kolekcji lub w nieskończoność.
do while -
Pętla – jedna z trzech podstawowych konstrukcji programowania strukturalnego (obok instrukcji warunkowej i instrukcji wyboru). Umożliwia cykliczne wykonywanie ciągu instrukcji określoną liczbę razy, do momentu zajścia pewnych warunków, dla każdego elementu kolekcji lub w nieskończoność.
do while -
- najpierw robi do potem sprawdza warunek
- od poczatku sprawdza warunek
- musimy zainicjować wartosć zmiennej
- ryzyko nie wykonania
// Przykład nie wykonanie się pętli int mySecondNumber = 10; while (mySecondNumber!=10){ System.out.println("While zostało wykonane"); }
Komentarze
Prześlij komentarz